Projekt „Pieniądze” – podsumowanie
W pierwszym tygodniu sierpnia w najstarszych grupach, tj. „Pszczółki”, „Wędrowniczki”, „Muzykanci” realizowany był projekt „Pieniądze”. Celami głównymi podejmowanej tematyki było: budowanie wiedzy
na temat historii pieniądza i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej, kształtowanie nawyków racjonalnego gospodarowania pieniędzmi, wzbogacenie dziecięcego słownika o pojęcia związane z pieniędzmi
i ich produkcją.
Podczas zajęć dzieci poznały monety i banknoty, którymi posługujemy się w Polsce. Zostały zapoznane
z historią i sposobami wytwarzania monet, miały okazję również samodzielnie projektować banknoty i tworzyć monety techniką frotażu. Podczas spotkania z p. Dominiką – absolwentką ekonomii dzieci dowiedziały się o sposobach przechowywania pieniędzy oraz o korzyściach wynikających z oszczędzania. Podczas zajęć matematycznych przedszkolaki klasyfikowały produkty ze względu na miejsce ich zakupu oraz miały możliwość posługiwania się pieniędzmi w sytuacjach wymiany: kupno – sprzedaż. Dzieci miały również możliwość tworzenia i rozegrania gry planszowej z wykorzystaniem banknotów.
Mamy nadzieję, że zrealizowana tematyka pozwoli dzieciom na bardziej świadome korzystanie ze świata związanego z finansami.
Elżbieta Mazur