„Chciałbym być muzykiem…”
Muzyka odgrywa ważną rolę we wszechstronnym rozwoju dziecka, a wiek przedszkolny to najlepszy czas na rozpoczęcie edukacji muzycznej. Zaleca się głównie: ruch przy muzyce, śpiew, grę na instrumentach, słuchanie oraz tworzenie muzyki.
Dzieci reagują na muzykę zachwytem i radością. Intuicyjnie klaszczą, tupią, pobudzają się lub uspokajają, poważnieją i mówią o niej. Pod wpływem edukacji muzycznej te nieuświadomione reakcje mogą przekształcić się w świadome przeżywanie muzyki – np. w tańcu.
Tydzień w temacie „Chciałbym być muzykiem…” w grupie „Motyle” upłynął bardzo muzycznie.
W ramach tematu dzieci poznały „Legendę o Hejnale Mariackim, nauczyły się grać na prostych instrumentach (grzechotka, talerze, marakasy, dzwonki, tamburyno), wykonały swoje własne instrumenty w ramach recyklingu.
Na zakończenie tygodnia zorganizowaliśmy grupowy konkurs piosenki, w którym dzieci śpiewały ulubione piosenki indywidualnie i grupowo. Było bardzo wesoło i.. głośno 🙂
Olimpia Jagieła-Bodzioch