CodeWeek 2022 – grupa VI „Muzykanci”

W dniach 10-21.10.2022r. grupa VI „Muzykanci” wzięła udział w europejskiej inicjatywie, której celem było pokazanie kodowania od jak najlepszej strony oraz zachęcenie do kodowania już najmłodsze dzieci.
„Muzykanci” w powyższym terminie, każdego dnia realizowali zajęcia z zakresu kodowania
i programowania według przygotowanych przez Panią Annę Świć propozycji i scenariuszy.

Celem ogólnym naszego wyzwania było:

  • Upowszechnienie kodowania;
  • Pokazanie, że kodowanie nie jest trudne, a realizacja aktywności związanych
    z kodowaniem nie wymaga dostępu do sprzętu komputerowego;
  • Rozwijanie logicznego, algorytmicznego myślenia;
  • Kształtowanie zadaniowego podejścia do stawianych problemów;
  • Upowszechnienie europejskiej inicjatywy jaką jest CoodeWeek;
  • Integracja grupy przedszkolnej;
  • Wspólna kreatywna zabawa.

Za nami dziesięć wspaniałych przygód i niesamowitych zajęć kreatywności i współpracy. Samodzielnego, jak również zespołowego i zadaniowego podchodzenia do kolejnych wyzwań. Udział w programie pokazał nam, że nauka kodowania nie musi być trudna, nieciekawa czy przeprowadzona wyłączenie przed komputerem.
Kodowanie i programowanie na etapie przedszkolnym, to nic innego jak ciekawe zajęcia, świetna zabawa, podczas której dzieci ćwiczą logiczne myślenie, spostrzegawczość, koncentrację uwagi oraz umiejętności matematyczne. Cele innowacji wynikają z potrzeby i chęci wychowania ludzi twórczych, umiejących poruszać się we współczesnym świecie.
Programowanie staje się dziś ważnym trendem w edukacji na wszystkich poziomach kształcenia, począwszy już od przedszkola. Mając na uwadze te zmiany w podstawie programowej włączamy naukę kodowania i programowania także w naszych codziennych zajęciach.

W naszym przedszkolu do zabawy i nauki z zakresu kodowania i programowania wykorzystujemy: maty do kodowania, krążki, kolorowe kubki, kolorowe kartki, a także roboty GeniBot.

Agnieszka Tabisz

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *