Metoda Dobrego Startu w Grupie „Motylki” w minionym połroczu

Metoda Dobrego Startu

W minionym półroczu w grupie integracyjnej „Motylki” kilkakrotnie prowadziłyśmy zajęcia  Metodą Dobrego Startu autorstwa Marty Bogdanowicz. Zajęcia takie stwarzają możliwość poznania wielozmysłowego: słuchowego, wzrokowego i ruchowego. Zespołowa forma prowadzonych zajęć ułatwia dzieciom nawiązywanie kontaktów społecznych i uczy współdziałania w grupie. Powiązanie śpiewu, ruchu, muzyki i plastyki aktywizuje i uspokaja system nerwowy dzieci.  Dzięki włączeniu w tok zajęć ruchowych  muzyki i rytmu, ruchy dzieci stają się bardziej płynne i harmonijne, łatwiej zapamiętują nowe kombinacje, a zarazem pamięć staje się bardziej plastyczna.

Dzieci w kolejnych miesiącach  poznały piosenkę pt. „Zła pogoda”, „Jadą misie”, „Choinka”, „Tak się zachmurzyło”. Śpiewając każdą  z   piosenek  kreśliły wzór w powietrzu, na kartce oraz na woreczkach  z kaszą. Poruszały się rytmicznie podskakując i klaszcząc oraz grając na instrumentach perkusyjnych.

Metoda Dobrego Startu  kształci także  funkcje psychiczne tj.  mowę, myślenie, zachowania społeczne. Pomaga  dzieciom nadpobudliwym psychoruchowo, co zauważyłyśmy  podczas prowadzenia zajęć.  Metoda ta posłużyła nam jako  uzupełnianie dotychczas stosowanych innych metod oddziaływania pedagogicznego o charakterze stymulującym i terapeutycznym.

 

                                                                                             Małgorzata Żółkiewicz,  Antonina Haduch

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *