Wspieramy rozwój mowy dzieci w grupie „Krasnoludki”

W grupie  „Krasnoludki”  w miesiącu wrześniu, październiku i listopadzie nauczyciel prowadzący wspólnie z logopedą  wspierali  rozwój mowy dzieci poprzez integrację zmysłów.  Wykorzystano Metodę Dobrego Startu  – „Piosenki do rysowania” autorstwa Marty Bogdanowicz.  Wprowadzono  piosenki zgodnie
z tematyką danego tygodnia tj. : „Idą drogą dzieci”, „Jabłuszko”, „Na marchewki urodziny”…

Dzieci śpiewały daną  piosenkę wykonując  ruchy odpowiadające rytmowi piosenki z wykorzystaniem różnych pomocy. Zajęcia te miały na celu  usprawnianie  aparatu mowy i koordynację ruchową. Ćwiczenia muzyczno-ruchowe stymulowały  obszary mózgu odpowiedzialne za mówienie, poprawiając pamięć słuchową, artykulację oraz koncentrację uwagi.

Zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu  wzmacniają  świadomość fonologiczną, co pomaga dzieciom w lepszym rozróżnianiu dźwięków mowy i rozwijaniu płynności językowej.

Kontynuacja zajęć tą metoda  będzie przydatna  w terapii opóźnień i zaburzeń mowy u dzieci,  wspieraniu  poszerzania słownictwa i poprawy gramatyki, a także sprzyjaniu rozwojowi umiejętności komunikacyjnych.  

Małgorzata Żółkiewicz, Antonina Haduch

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *