W grupie „Krasnoludki” w miesiącu wrześniu, październiku i listopadzie nauczyciel prowadzący wspólnie z logopedą wspierali rozwój mowy dzieci poprzez integrację zmysłów. Wykorzystano Metodę Dobrego Startu – „Piosenki do rysowania” autorstwa Marty Bogdanowicz. Wprowadzono piosenki zgodnie
z tematyką danego tygodnia tj. : „Idą drogą dzieci”, „Jabłuszko”, „Na marchewki urodziny”…
Dzieci śpiewały daną piosenkę wykonując ruchy odpowiadające rytmowi piosenki z wykorzystaniem różnych pomocy. Zajęcia te miały na celu usprawnianie aparatu mowy i koordynację ruchową. Ćwiczenia muzyczno-ruchowe stymulowały obszary mózgu odpowiedzialne za mówienie, poprawiając pamięć słuchową, artykulację oraz koncentrację uwagi.
Zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu wzmacniają świadomość fonologiczną, co pomaga dzieciom w lepszym rozróżnianiu dźwięków mowy i rozwijaniu płynności językowej.
Kontynuacja zajęć tą metoda będzie przydatna w terapii opóźnień i zaburzeń mowy u dzieci, wspieraniu poszerzania słownictwa i poprawy gramatyki, a także sprzyjaniu rozwojowi umiejętności komunikacyjnych.
Małgorzata Żółkiewicz, Antonina Haduch